26 Şubat 2012 Pazar

A şıkkı: Adaçayı

Adaçayı bilinen şifalı bitkilerin en değerlilerinin başında gelir.(Bakınız : http://www.mariatrebenherbs.com/67/83-sage/itemid-0)
Bu nedenle çok faydalandığım ve herhangi bir yer ve zamanda bitki edinmek isteyenle şahsen hararetle bu bitkiyi tavsiye edeceğim adaçayının bakımını ihmal etmemek adına harekete geçtim... Aslında soğuktan etkilenen bir bitki İstanbul havasında iki kışı geçirdi. Ben aslında ihmalkar davranarak sadece biraz diplerini kabartarak köklerinin zarar görmemesi için basit bir önlem aldım. Daha iyisi dibini malçlamak yani saman, talaş vs gibi maddelerle korucu katman oluşturmak ve don tehlikesinde üzerini kapatarak soğuk havanın direk temasını engellemek.

Ben kendim yaklaşık iki sene önce ektiğim adaçayından çoluk çocuk ailece, akraba ve komşular dahil olmak üzere kullandık faydalandık.

Aşağıda Haziran 2011'deki halleri:

(Bu arada adaçayı yüksek tansiyonu olanların dikkatli ve doktor gözetiminde kullanması gereken bir bitki olduğunu belirtmek istiyorum. Ben burada faydaları gibi konularda detay vermiyorum, bu bilgileri kitaplardan ve uzmanlarından edinmek en doğrusu.)

19 Adet adaçayımdan bu bahar budayarak, ve ileriki haftalarda gübreleyerek daha yüksek verim elde etme ümidindeyim.
Budamanın ilkbaharda ilk sürgünler çıkmaya başlayınca yapılması tavsiye ediliyor. Ben ise budamada çıkanları çelik olarak dikmek istediğimden biraz daha erken davranarak çelikler için zaman kazanmak istedim. Budamayı bitkilerin boyları 15cm olacak şekilde yaptım.
Budadığım dalların yapraklarını yine kullanmaya devam ediyoruz.
Dalların 19 adetini de çelik olarak diktim.

Saksıda budanmış adaçayı (25 Şubat 2012)


Budamadan çıkanlar. (25 Şubat 2012)

Çelikleri ayırınca içmeye hazır.


Çelik için ayırıp boylarına ve kalınlıklarına göre iki grup yaptım.
 

Çeliklerin kökleşmesi beklenen uçlarına bal sürdüm ve elimin altında olan kaba 9 adedini dikiverdim.(25 Şubat 2012)

Diğerlerini ertesi gün toprak ve kap ayarlamak üzere bir gece suda bekletim. Bu 10 adedi de bir viyola diktim.(26 Şubat 2012)


Bu aşamadan sonra nemli kalmaları ve dondan etkilenmemeleri için şeffaf bir naylonla hava alacak noktalar da bırakarak kapattım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder