10 Şubat 2012 Cuma

Ceviz Yetiştiriciliği



Son zamanlarda popülerliği artan Ceviz Yetiştiriciliği benim de ilgimi çekiyor.

Bakımının nisbeten kolay ve daha az riskli ürün vermesi sebebiyle sağlam yatırım olarak bakabileceğimiz bir ağaç. Getirisi de oldukça iyi olabiliyor.

Ben bu konuyu bir süredir araştırıyorum. Böyle bir girişim için altyapı hazırlığı içindeyim. Niyetim cevizciliğe uygun ve benim sıkça gidip gelebileceğim mesafede bir arazi bulup bu işe başlamak.

Şahsen benim aklıma yatan  ve güvenimi kazanan iki bilgi ve tecrübe kaynağı önerebilirim.
Birincisi : Size her konuda destek de verebilecek Noyan Beyin Sitesi : http://www.cevizci33.com
İkincisi: Yine bilgi ve tecrübesiyle ülkemize çok emek vermiş Selami Bayrak'ın sitesi ve kitabı:
http://www.ceviz.com.tr

Kitabını okudum çok faydalandığımı ve faydalanacağımı söylemeliyim.

Bunların dışında bu işle uğraşanlar var ama ben onlar hakkında yorum yapabilecek kadar bilgi sahibi değilim.

Yurtdışında ceviz yetiştirciliği çok daha ileri seviyede. Hektarlarca alanda makine ve bilgisayarlı sistemler kullanarak bu işi son derece profesyonelce yapıyorlar. Dileğim Ülkemizde daha iyi uygulamaların olabilmesi.

İşte USA ve Avustralya'da yapılan cevizciliğe örnek videolar:




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder