1 Ağustos 2012 Çarşamba

Zencefil Yetiştirme Deneyimi

Zencefil hem baharat hem de şifalı bir bitki. Özellikle kış aylarında zencefil çayı benim favorilerimden. Ayrıca zencefil ve bal karıştırılım yendiğinde boğazdaki bakteri ve enfeksiyonu temizleme de çok etkili. İşin sağlık boyutu beni aşar, detaylı bilgileri alacağınız kaynakları araştırmanızı tavsiye ediyorum.

Ben sizinle taze olarak aldığım zencefillerin ekim ve yetiştirme deneyimimi paylaşmak istiyorum.

Zencefillerin bazıları nemli ortamda bulunmaktan olsa gerek bitmeye başlamışlardı. Ben de bu biten kısımları kenarında 3cm civarında besin bırakmak üzere kesip çıkarttım. Kap yetersizliğinden 20cm derinliğindeki kabın 6-8 cm derinine gömdüm. Ve haftada 1-2 kez suladım.

Bu arada zencefil tropik iklim bitkisi olduğundan kışın eve almak gerekiyor. Ama dekoratif ve güzel çiçekleri olduğundan bu zahmete değer.

Sonuç aşağıdaki gibi 3 adet zencefil fidanı:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder