22 Ekim 2011 Cumartesi

Balkonda ve Evde Tutku Meyvesi Yetiştirmek

Gösterişli çiçekleri, parlak büyük yaprakları, mor renkli değerli meyvesi ile önde gelen tropik-yarı tropik bir bitki olan Passion Fruit'in beş tohumunu ben de ektim. Bunlardan ilk çimlenen üç tanesi seyahat sebebiyle yeterince ilgilenilmediğinden soldu. Sonradan çimlenene ise daha dikkatli baktım. Aslında şu ana kadar balkonda olmasına karşılık "ve Evde"  yazdım. Çünkü İstanbul'un kendine göre sert geçebilecek kış günlerinde evde bir süs bitkisi gibi yetiştirmeyi planlamaktayım. Tutku meyvesi hakkında daha detaylı bilgi için tıklayınız.

Tohumları aşağıdaki gibi 27 Şubat 2011'de ektim.

Geç çimlenen tutku meyvesi fidesi: Temmuz ayında.Boy ~3cm.

Bundan sonra daha hızlı bir gelişim gösterdi. 28 Ağustos. 


Ekim 22'de ise yarım metreyi geçti ve artık yapraklarından birkaç tanesi üç bölmeli olmaya başladı. Ayrıca ip şeklinde uzantılarla tutunacak yer aramaya başladı.

20 Mayıs 2012 kışı evde geçirdi. Nisan'da dışarı çıkarıp bir iple duvar tırmanacak şekilde düzenleme yaptım. Şu an daha geniş bir saksıda ve gübrelenmiş şekilde büyümesine devam ediyor. Boyu 1 m'yi geçiyor. Ve yan kol verdi.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder