26 Şubat 2012 Pazar

Geç olsun da güç olmasın: Sarmısak

Üstün faydaları ve mutfağımızdaki ve atasözlerindeki yeri ile sarmısak hayatımızın bir parçası. Gerçekten de yeri zamanı ve dozunu iyi ayarlamak kaydıyla ne kadar değerli bir nimet olduğunu sanırım herkes takdir eder.

Ekim yapmadan önce bir internet araştırması yaptım. En iyi nasıl yetiştirilir öğrenmek istedim. Bir çok bilgi ve media var. Benim en çok beğendiğim de naçizane bu video oldu: http://youtu.be/AMsxr3hDvA0

Bu videoda ekimin Ekimde yapılmasının en iyi zaman olduğunu duyunca acele bu işi bitirmem gerektiğini ve zaten geç kaldığımın farkına vardım. Ama elimde toprak yoktu. Ormana gidip alacaktım. Ama dün arabanın bir elektriksel sorunu olduğunu anladım ve arabayla ilgilenmek zorunda kaldım. Bugünse yetişmede sıkıntı yaşayan biberiye ve kızılcık saksılarını kullandım.

7cm derinliğinde çukurlara yer darlığı ve toprak azlığı sıkıntısı nedeniyle 3-4 cm (normalde 10cm civarında olmalı) dikim yaptım, malçladım (elimdeki yaprak, dal parçaları ile bir kat oluşturdum) ve suladım.

Sarmısak açık alanda Ekim ayında topraktaki yerini bulduğunda soğanlarını kullanmak için Temmuz sonuna doğru toplanır. Bu süre içinde iklimine göre hiç sulama gerektirmeyebilir. Benim durumum biraz farklı. Şubat ayında dikim yaptığımdan yaklaşık 4 ay gecikmişim. Belki Ekim-Kasım ayına kadar beklemem gerekebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder