13 Temmuz 2011 Çarşamba

Altın Çilek Evet

Geçen sene aktarda ilginç besinler ararken bulmuştum. Faydaları ve zayıflamaya katkısı ve bol sayıda tohumu olan bu bitkiyi tohumundan çoğaltmayı denedim. Daha sonra epey meşhur oldu bu meyve. Ticari olarak balon gibi şişirildi ve şimdilerde patladı. Ama aslında harika bir meyve.

Geçen sene yavaş yavaş büyüyen bir kaç altın çilek 9 günlük tatil sebebiyle kurudular. Bu yıl daha kışın bol sayıda ekim yaptım. Bir süre çıkmayan tohumları içeren toprağa ısrarla tekrar tekrar ekim yaptım. Bir süre sonra sanırım  uygun çimlenme ortamını bulan altın çilekler çimlenmeye başladılar. Şu an yaklaşık 70 adet altın çilek bitkim var bunlardan bazıları 70 cm iken bazıları 2 cm. gibi farklı boylardalar.

Karakteristik olarak domates fidesine benziyorlar. Bir süre sonra yardımcı destek gerekiyor. Kışın soğuğa maruz kalınca kuruyup 6-7 yıl baharları yeniden canlanarak yaşamını sürdürebiliyor. Ev ortamında kışın da yeşil kalabilirler.

2011 Ocak 23'de ev ortamında ekili alanım. :)

 Mayısın 10'nunda aşağıdaki kadar.
 Çimlenme ve sonraki günlerde yavaş gelişen fideler bir süre sonra hızlı bir şekilde büyümeye başladılar.

Aşağıdaki de 10  Temmuz 2011'de 61cm boyundaki görünümü.


Benim altın çileklerin en büyükleri çiçek açtı. (21/8/2011)


Aşağıda sanırım yeterince güneş alamadıkları geç olgunlaşmış meyveler. (3/12/2011)


Sene sonuna doğru sararıp olgunlaşan altınçilek kapsülleri topladım ve tadına baktım. Bence güzel. En güzeli hiç ilaç kullanmadan ve hiç bir katkı olmaksızın ürettiğim kendine has tadıyla hoş bir meyve. (17/12/2011)



Bu hasatla birlikte bitki üzerinde bir iki küçük yeni filiz dışında hiç yaprak kalmadı. Alt kısımlardaki sürgünleri de kopardım. Bakalım gelecek yılki gelişimi nasıl olacak. Kışı balkonda geçireceği için bence tamamen kuruma ihtimali zayıf.

Bu kışı balkonda geçiren altınçilek fideleri Şubata kadar yeşil kalmalarına rağmen uzun süreli donlarda kurumaya başladılar. 


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder