1 Mayıs 2013 Çarşamba

Güneş Enerjisi İle Oda Aydınlatma

Elimde bulunan 2 adet 3 Volt ve bir adet 4.5 Voltluk güneş pilini ser bağlayarak küçük bir güneş pili yaptım. Gün boyunca pencere önünde güneş gören panelleri bir şarj devresi üzerinden 6.4 Voltluk bataryayı şarj edebiliyor. Bu bataryadaki enerjiyi de akşamları oda aydınlatması olarak kullanabiliyorum. Geçen sene daha basitini yapmıştım. Görmek için tıklayınız.

Batarya voltajı: 4.87 V  (Bu arada benim multimetrenin pili zayıf olduğundan değerler de sapma olabilir ama en azından fikir verecektir.)

Güneş paneli voltajı (sabah saatlerinde)

Devrenin çıkışındaki voltaj.
 Şarj devresi şeması:

 Şarj devresi:


Panelin arkası


Panelin Önü


Penceredeki görüntüsü

Sonuç: Odayı gayet güzel aydınlatıyor.


1 yorum:

  1. Merhaba,
    Tesadüf eseri Gezenbilirde ki yorumunuzda blog sayfanızı farkettim.
    Yukarıdaki güneş paneli çalışması gerçekten çok yararlı, elektrik konusunda hiç bir bilgiye sahip değilim fakat bisiklet için hep bu şekilde bir şey düşünmüştüm.Yapılabilecek bir şey gibi duruyor adımları konusunda omer.disdis@gmail.com adresine bilgilendirme konusunda yanıtlarsanız sevinirim.Teşekkürler.

    YanıtlaSil