25 Mart 2013 Pazartesi

Yarasa Gübresi

Saksıdaki bitkileri gübreleme işi sıkıntılı olabiliyor. Bunun için ben iki yöntem kulanıyordum.
1. Saksı değiştirmek ve değiştirirken boş kalan yerlere gübreli toprak ilave etmek.
2. Saksının üst tarafındaki toprağı biraz alıp gübre ekleyip üzerini kapatmak.

1. yöntem her zaman uygunacak bir işlem değil.
2. de toprağı alırken köklere zarar verme riski var ve birda toprak hacmi arttığından saksıdan taşıyor.
Toprağın üstüne dökülen gübre ise hem sınırlı miktarda hem de havayla temasta etkinliği azalıyor.

Bu sebeplerden dolayı organik sıvı gübre arayışına başladım. Sonunda hem organik ve çok etkili hem de sıvı olarak uygulanabilen yarasa gübresini buldum.

Hafta sonu da uygulamaya koydum.

Yarasa gübresi: Toprak rengi

Suda çözünmüş hali. İçinde küçük çözünmeyen kısımlar kalıyor.

Bunu azar azar bitkilere uyguladım.

Bir de elimde kullanmayı planladığım toprağa da bu gübreden ilave ettim. Böylece kullanıma hazır hale geldi.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder