13 Haziran 2011 Pazartesi

Goji - Süper Meyve

Son zamanlarda ülkemizde de bilinirliği hızla artan bitkiyle tanışmam internette yüksek antioksidan oranına sahip meyveleri araştırmam sırasında oldu. Gerçekten de ülkemizin geniş bir alanında yetiştirilebilecek bu bitki bir çok hobici ve ve profesyonel olarak bu tarz işleri yapanların dikkatini çekiyor. Ben de geçen sene başladığım goji yetiştirme ve tohum dağıtım işine zevkle devam ediyorum.

Aşağıda 6 Mart 2011'de ektiğim goji tohumlarının yetişme sürecine ait fotoğraflar görebilirsiniz.


20 Mart'ta çimlenerek aşağıdaki gibi oldular.
 11 Haziran 2011'de de aşağıdaki konuma geldi.

10 Temmuz 2011'de 73cm boyuna kadar uzadı. Bu günlerde gelişmesini arttırmak için az miktarda hayvan gübresi verdim. 
1 Eylül 2011'de boyu 130cm'yi aşan gojileri biraz geç de olsa budadım. Normalde 60cm iken 50cm'den yapılacak tepe budamasını 73 cm hemen ilk yan kolun üzerinden yaptım.
Budamadan önce (~130cm)
Budamadan sonra (~73cm)


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder