22 Mayıs 2011 Pazar

Sarı Enerji, Solar Enerji


Yeşil enerjinin en önemli kaynaklarından biri güneş. Solar Enerji. Rengi yeşilden çok sarı olduğundan başlık da sarardı.

Kullanımına bir yerden başlamak ve teşvik edici olmak adına aşağıdaki projeciği sizinle paylaşmak istedim.

İki adet güneş pili. Her biri 8 dolar. Yani çok da ucuz değil. Güneşin güçlü olduğu zamanlarda 6-7 Volt enerji vererek 6 V'luk bir aküyü şarj edebilir ya da 30 adet güçlü ışık veren LED'in ışık vermesini sağlayabilir. Yani bu durumda gün boyunca şarj edilen enerji bir çalışma lambasını 3-5 saat çalıştırmaya yetebilir.

Ben şimdilik çok basit bir düzeneği anlatıyor olacağım.

Güneş pillerini seri bağladım. Aşağıdaki gibi.


Açık havada da kullanılabileceğini düşünerek güneş pillerini dış etkilerden koruyacak ve belirli bir eğimde tutacak ayarlanabilir bir düzenek. Daha önce mukavvadan yapıp yağlı boya ile boyamıştım ama bir süre sonra nem ve yağmurdan etkilenip kendini salmaya başladı. Bu kez eski CD kaplarından yararlandım.

Güneş pillerini yerleştirdiğimizde düzenek büyük oranda hazır oluyor. Artı ucuna bir diyot ile ters yönde akımı engelleyebilirizi. Diyot 1N4148 ya da 1N 4001 vs olabilir. Çok da önemli değil. Bunların artı (+) ucu batarya ya da pilin artt(+) ucuna eksi(-) sini de eksi(-) ucuna bağlıyoruz.


Saat 17:00'yi geçtiğin için 6 Voltun altında bir değer okuyorum.


Otuz adet LED'i aşağıdaki gibi çalıştırıyor.

Aynı düzenekten daha önce şarj olmuş batarya ise aşağıdaki gibi aydınlatıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder